SIVECO R&D Portal

Welcome!

Fisa proiectului

 

Titlu:ENTREDU Multilingual Portal
Acronim: Entredu

Contractor:
Intrasoft International  (Coordinator),
Autoritate Contractanta: European Comunity  
Contractul nr.:  EE 69
Buget Total: 665.929,05 EUR
Sursa 1 - Finantare de la bugetul de stat: 0
Sursa 2 - Finantare din alte surse atrase(Cofinantare):  399.557.,4 EUR
Sursa 3 – De la Comisia Europeana: 266.372,05  EUR
Durata: 24 luni
 
Contact:
Director de proiect: Monica Florea
Adresa: SIVECO ROMANIA SA,
Bucuresti-Ploiesti nr. 73-81, Complex Victoria Park, Corp Cladire C4
Tel: +4 021 30 23 300  +4 021 30 23 300
Fax: +4 021 30 23 391
Email: monica.florea@siveco.ro

 

Plan proiect

No.
Partner Name
Country
Expertise / Main Role(s)
1
INTRASOFT International SA
Luxembourg
Project Management, Portal Development, Sustainability
2
SIVECO
Romania
ENTREDU Social Platform Development, Contribution to Portal Development
3
INSEAD
France
State-of-the-art and needs analysis, Best Practices Provider, Quality Criteria for Best Practices, Pedagogies, Concepts and curricula for entrepreneurship cross-curricular spectrum education
4
Ellinogermaniki Agogi
Greece
European wide School Network, Community building, User-based Validation and Evaluation, Recommendations for the introduction of ENTREDU portal in EE in schools

Comunicat

Stimați membri ai Comunității Antreprenoriale ENTREDU,

Comunitatea Antreprenorială Românescă numără acum 215 membri. Vă mulțumim!
Publicăm mai jos clasamentul utilizatorilor care s-au alăturat Comunității  Antreprenoriale Românești au participat la competiția “Alătură-te comunității ENTERDU!” și au fost activi pe platforma ENTREDU  
Utilizatorul cu cel mai mare punctaj, care va primi o tabletă de ultimă generație,este  Pop Florin și acesta a acumulat 190 de puncte.  
Următorii clasați, în ordinea punctajului acumulat sunt:
 

Nr crt Utilizator Puncte
1.         Pop Florin 190
2.         Pasare Aurel 41
3.         Bucatariu Mihaela 26
4.         Botgros Didina 24
5.         Pârvoni Ionela 24
6.         NURLA AIDAN 20
7.         Fodor Vasile Nicolae 19
8.         Vlad Elena Gabriela 19
9.         Miron Carmina 18
10.     Fodor Daniela Valentina 13
11.     NEDELCU MARIA 9
12.     Petac Dorina 7
13.     Bertesteanu Cornelia 7
14.     Maria Burunov 5
15.     MARIAN 4
16.     RUSU VIORICA 3
17.     Abordiencei Ionica-Simona 3
18.     Neciu Ileana 3
19.     Rus Maria 2


Toți cei care se regăsesc pe listă sunt invitați să participe vineri, 8 mai 2015 la un workshop organizat la sediul SIVECO Romania din Sos.București-Ploiești nr. 73-81, Complex Victoria Park, Corp Clădire C4, începând cu ora 10.00.

La acest workshop va participa un invitat special cu experiență atât ca furnizor de educație antreprenorială, cât și ca antreprenor.  Acesta  va susține și dezbate împreună cu participanții tema  educației antreprenoriale, în contextul  mediului de afaceri românesc și internațional.
Toți participanții la workshop vor primi câte un pachet personalizat constând în stick USB, agendă şi pix.
Vă rugăm frumos ca până miercuri, 6 mai 2015, ora 17.00  să confirmați pe e-mail, adresa: otilia.bularca@siveco.ro prezența dumneavoastră.
Completarea locurilor rămase neocupate se va face cu profesori care au experiență în tratarea teoretică a problematicii educației antreprenoriale ca disciplină de studiu la nivel preuniversitar.
Confirmările ulterioare acestei date vor fi aprobate doar în măsura în care mai sunt locuri disponibile.
Apreciem efortul depus și vă mulțumim pentru participare!

Echipa SIVECO Romania

Regulamentul competiției

Regulamentul competiției “Alătură-te comunității ENTREDU!”

Art.1 Organizator
Societatea SIVECO România SA cu sediul social în București, Șos. București-Ploiești Nr 73-81, Sector 1, Complex Victoria Park, clădirea C4  C.U.I. RO 476331, nr. înregistrare Registrul Comerţului: J40/14658/1992
Participanţii vor fi înştiinţaţi prin intermediul paginii de web pe care este publicat prezentul regulament.

Art. 2 Durata competiției
Competiția “Alătură-te comunității ENTREDU!” se derulează în perioada 03.04.2015 – 03.05.2015.
 
Art. 3 Condiţiile de participare
Are drept de participare orice vizitator care îndeplinește condiţiile de mai jos:

  • este cetățean român sau cetățean străin cu domiciliul sau cu drept de rezidență valabil în România;
  • este cadru didactic, expert în educație antreprenorială sau interesat de predarea educației antreprenoriale în școli.

Acest proiect nu se adresează doar cadrelor didactice din domeniul tehnic/economic pentru că educația antreprenorială accede la transdiciplinaritate și universalitate. Astfel, orice tip inovativ de abordare a acestei discipline reprezintă un pas în conceptualizarea metodelor de predare și învățare a educației antreprenoriale.

  • accesează în intervalul  03.04.2015 – 03.05.2015 pagina de portal ENTREDU;
  • creează un cont de utilizator;
  • contribuie activ la dezvoltarea comunității antreprenoriale românești;

Nu au dreptul de a participa la această promoţie angajaţii SIVECO România SA și ai partenerilor implicați în această campanie, soții/soțiile şi rudele de gradul I ale acestora.

Art. 4  Mecanismul concursului
 Cei interesați se pot înscrie accesând  pagina Comunitatea Antreprenorială Românească și creându-și un cont de utilizator.
După confirmrarea contului de utilizator, acesta poate desfășura diverse activități pe platformă. Fiecare activitate îi va aduce un număr de puncte. Detalii aici

Art.5. Desemnarea câştigătorilor
Concursul va avea 21 de câștigători finali. Aceștia vor fi desemnați în funcție de punctajul acumulat. Astfel,
utilizatorul înregistrat în perioada 03.04.2015 – 03.05.2015, care acumulează cele mai multe puncte, va fi recompensat cu o tabletă de ultimă generație;
următorii 20 de utilizatori, clasați în funcție de punctajul acumulat, vor primi câte un pachet personalizat constând în stick USB, agendă şi pix;
toţi cei  21 de utilizatori premiați vor fi invitați să participe la un workshop în București în data de 08.05.2015.


Art.6. Considerații finale
Câștigătorii vor fi anunțați în 05.05.2015, pe pagina de proiect. ENTREDU
Câștigătorii își vor primi premiile la workshop-ul organizat in Bucuresti, în data de 8 mai 2015.
Înscrierea pe portalul ENTREDU este gratuită
Prin crearea unui cont de utilizator pe platforma ENTREDU, utilizatorul confirmă că a citit şi a înţeles prezentul Regulament şi că este de acord în totalitate cu termenii şi condițiile precizate de acesta.


 

Despre Proiect

The ultimate goals are to enable networking between developers of entrepreneurship education, to create an online community of practitioners and thus to support educators in the development of pedagogies, concepts and cross-curricula for entrepreneurship education through an online platform. Overall the ENTREDUproject aims to improve school entrepreneurship cross-curricular spectrum education through a very simple and attractive platform for teachers and learners that will include teaching materials, guidelines for teachers and good practice examples (in different areas, levels and types of education). This will provide incentives and opportunities for teachers to collaborate and contribute to the overall development of schools as learning environments. Its basic aims can be summarised in the following:
Create the ENTREDU multilingual Portal, which will include of the most outstanding educational materials connecting the curricula of the participating countries to professions related to entrepreneurship cross-curricular spectrum education. These shall render teachers and school communities with more teaching materials, guidelines for teachers and good practice examples (in different areas, levels and types of education). As networking will be an important aspect, the platform will offer the possibility to establish a constantly-expanding network of teachers and school communities informed on the necessity of entrepreneurship cross-curricular spectrum education and trained in the field. This network shall operate in an independent way, with teachers supplying the educational material and ultimately being responsible for the preservation and further enhancement of the Portal.
Deploy a social data management layer that will aggregate the social components of existing applications in order to facilitate community oriented Web2.0 features related to the content, in order to use entrepreneurship cross-curricular spectrum education resources as an opportunity to collect users’ expression of preference, annotations on educational uses and objectives, record actual usage and its contexts, and support social recommendation and navigation.
Collect a number of best practices entrepreneurship training resources. More specifically, in order to ensure proper education of the young generations, ENTREDU aims to act as umbrella of best practices on entrepreneurship cross-curricular spectrum education, also identifying common success factors for business-education connection schemes. In order a practice to be “‘best practice” for the project should: exist already, have clearly identifiable aims and objectives, be user-friendly and appealing to participants, be adaptable and transferable, be sustainable and have a long-term perspective, be identifiable and capable of evaluation, be coherent with other good practices, both in concept and delivery, would be advantageous and be capable of being continuously improved. The focus is on training teachers to form concepts from entrepreneurship approached, made accessible to their pupils into such issues as plan, organize, manage, lead and delegate, work in teams, connect ideas etc. lateral thinking.
Build a network throughout Europe and empower community building. The main aim of this network will be to build a community through the ENTREDU Portal that will be interactively enriching existing content through social tagging and creating new content. This network will have dual purpose: a) to exchange best practices in entrepreneurship cross-curricular spectrum education and create a strong team sense between the trainees b) to act as a connection for cross-border cooperation and give users the opportunity to collaborate in a number of areas (cultural, educational, business). This learning culture will be implemented and facilitated with the use of Web 2.0 tools on the platform and learning concepts to support formal and informal learning.
Disseminate the concepts, propositions, findings and outcomes of the project widely in the educational, parental, entrepreneurship, technology and eLearning development, and policymaking communities in Europe. The aim of the dissemination strategy will be to mobilise a large group of stakeholders to takeup the results and create a sustainable plan for exploiting them, and further explore the potential domains of their application. Dissemination will target the most inclusive range of stakeholders, through clustering and networking with other projects and initiatives (especially Lot 1(a)), the production and circulation of printed and digital dissemination materials, publications and presentation of results to conferences, as well promotion activities targeting and involving the participating school communities, stakeholders, and the wider public, at key moments in the course of the project.

Etape si activitati

DELIVERABLES
RESPONSIBLE
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
WP1. Project Management
INTRASOFT
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Management Structure & Plan
INTRASOFT
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Project Meeting Minutes
INTRASOFT
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Interim Management Report
INTRASOFT
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Final Management Report
INTRASOFT
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
QA and Risk Assessment Plan, Guidelines & Tools
INTRASOFT
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Annual QA and Risk Assessment Report
INTRASOFT
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
WP2. Participatory Design & Scenarios of Use
INSEAD
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
State-of-the-art and needs analysis
INSEAD
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Specifications and Reports on the Participatory Engagement Activities
EA, INSEAD
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ENTREDU Educational Design
INSEAD
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ENTREDU Scenarios
INSEAD, EA
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ENTREDU Scenarios (updated)
INSEAD, EA
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Synergies with Lot1(a) Projects
INSEAD, All
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Best Practices of Entrepreneurship Education
INSEAD
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
WP3. ENTREDU Portal
INTRASOFT
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Approaches for integrating best practices content
INTRASOFT
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Specifications of ENTREDU Portal
INTRASOFT
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Web Portal Prototype
INTRASOFT
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ENTREDU Portal Final Version
INTRASOFT
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
WP4. Social Learning Data
SIVECO
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Review of Social Data Requirements
SIVECO
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Social Data Management Layer Architecture & Interoperability Specifications
SIVECO
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Social Data Management Layer Deployment
SIVECO
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Enhanced Social Data Visualisation & Navigation Services
SIVECO
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Deployment of a Linked Social Learning Data Infrastructure
SIVECO
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Deployment of ENTREDU Social Platform
SIVECO
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
WP5. Community Building and Support
EA
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Specifications for the ENTREDU Communities Support
EA
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Pilot Sample Profile
EA
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
"Teachers ad Leaders of Change" Workshops Report and Learning Experience Package
INSEAD
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Report on Development of the Virtual ENTREDU User Community
EA, INSEAD
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
WP6. Validation & Usability Evaluation
EA
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Validation and Evaluation Plan
EA
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Evaluation instruments/matrix
EA, INSEAD
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
First validation & evaluation Report
EA
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ENTREDU Validation and Evaluation Report
EA, INSEAD
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Integrated validation and evaluation report and recommendations, public version
EA, INSEAD
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
WP7. Dissemination & Awareness
EA
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dissemination & Awareness Plan
INSEAD, EA
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Project's dissemination material and web site
EA
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Partner Affiliation Plan
EA
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Interim Dissemination Report
INSEAD, EA
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Proceedings of Final European Workshop
EA
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Report on Partner Affiliation Programme
INSEAD, EA
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Final Dissemination Report
INSEAD, EA
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
WP8. Exploitation and Sustainability
INTRASOFT
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Exploitation & Sustainability Strategy
INTRASOFT, SIVECO
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Exploitation & Sustainability Report
INTRASOFT
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ENTREDU Guide of Good Practice
EA, INSEAD